"სკოლა-ბანკის" პროექტის სიტუაციური ანალიზი
ეროვნულმა ბანკმა და Child and Youth Finance International-მა პროექტის "სკოლა-ბანკი" შესახებ პუბლიკაცია მოამზადეს
საქართველოს ეროვნულმა ბანკმა და ბავშვთა და ახალგაზრდების ფინანსური განათლების მიმართულებით მომუშავე საერთაშორისო ორგანიზაციამ Child and Youth Finance International (CYFI) პროექტის "სკოლა-ბანკი" ქართული მოდელის დანერგვის შესახებ სიტუაციური ანალიზი გამოაქვეყნეს. აღსანიშნავია, რომ პროექტის განხორციელების სიტუაციური ანალიზი, პირველად სწორედ საქართველოს მაგალითზე მომზადდა.
პუბლიკაციის მიზანია საერთაშორისო მასშტაბით დაინტერესებულ მხარეებს, განსაკუთრებით კი ფინანსური სისტემის ზედამხედველებს, განათლების სამინისტროებსა და კომერციულ ბანკებს, საქართველოში "სკოლა-ბანკის" მოდელის დანერგვასთან დაკავშირებული გამოცდილება გააცნოს. ნაშრომი მარტივი ენითაა შედგენილი და მოიცავს ყველა იმ პრაქტიკულ ინფორმაციას, რაც დაინტერესებულ მხარეებს სხვა ქვეყნებიდან "სკოლა-ბანკის" ადგილობრივ ბაზარზე წარმატებით დანერგვაში დაეხმარება.
"სკოლა-ბანკი", რომელიც ამ ეტაპზე 10-მდე ქვეყანაში ინერგება, მიზნად ისახავს ახალგაზრდების ფინანსური განათლებისა და ჩართულობის ამაღლებას, რაც, ერთი მხრივ, მათთვის სასკოლო გაკვეთილების ფორმატში ფინანსური საკითხების შესახებ ცოდნის გადაცემას, მეორე მხრივ კი - ფინანსური ორგანიზაციების მიერ ახალგაზრდების საჭიროებებზე მორგებული ფინანსური პროდუქტების განვითარებას გულისხმობს.
"სკოლა-ბანკის" კონცეფცია CYFI-მ ეკონომიკური თანამშრომლობისა და განვითარების ორგანიზაციის (OECD) მიერ ჯერ კიდევ 2005 წელს გამოცემული რეკომენდაციის საფუძველზე განავითარა, რომლის მიხედვითაც OECD ყველა ქვეყანას ურჩევს, ფინანსური განათლება სასკოლო განათლების ნაწილი მაქსიმალურად ადრეული ასაკიდან გახდეს.
პროექტის "სკოლა-ბანკი" საქართველოში დანერგვა 2016 წელს ეტაპობრივად, ეროვნული ბანკისა და განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტროს კოორდინაციით დაიწყო, და ის სს "საქართველოს ბანკისა" და მოსწავლე-ახალგაზრდობის ეროვნული სასახლის, ასევე, კერძო და საჯარო სკოლების, არასამთავრობო ორგანიზაციებისა და სხვა კომერციული ბანკების ჩართულობით გაგრძელდა. პროექტის ფარგლებში ეროვნული ბანკი 2017 წლიდან სისტემატიურად ახორციელებს პედაგოგების გადამზადებას, 2018 წელს კი ISET-ის კვლევით ცენტრთან და საქართველოს პრეზიდენტის ადმინისტრაციასთან თანამშრომლობით პროგრამის პილოტის შედეგების პრეზენტაცია და ფინანსური განათლების სასკოლო პროგრამების ეფექტიანობის თემაზე მრგვალი მაგიდის დისკუსია გაიმართა. ამ ეტაპისთვის, "სკოლა-ბანკის" ფარგლებში გადამზადებულია 600-მდე მოსწავლე და 80-მდე პედაგოგი.
"ეროვნული ბანკისთვის ახალგაზრდების ფინანსურ განათლებას სტრატეგიული მნიშვნელობა აქვს. შესაბამისად, ჩვენ აქტიურად ვმუშაობთ როგორც განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტროსთან, ისე სხვა დაინტერესებულ მხარეებთან, რათა ფინანსური განათლება საქართველოში მცხოვრები ყველა ბავშვისთვის მრავალმხრივ ხელმისაწვდომი გახდეს. ჩვენ ვამაყობთ და მოხარულები ვართ, რომ CYFI-მ სწორედ საქართველოს "სკოლა-ბანკის" მოდელი შეარჩია საერთაშორისო პუბლიკაციის მოსამზადებლად და სხვა ქვეყნებისთვის გამოცდილების გასაზიარებლად. ეს მიანიშნებს, რომ ფინანსური განათლების მიმართულებით სწორ ნაბიჯებს ვდგამთ. ამავდროულად, ვაგრძელებთ მუშაობას არსებული გამოწვევების შესასწავლად, საპასუხო ნაბიჯების გასავითარებლად და "სკოლა-ბანკის" შედეგების გასაუმჯობესებლად" - განაცხადა საქართველოს ეროვნული ბანკის პრეზიდენტმა, კობა გვენეტაძემ.
ნაშრომი ამ ეტაპზე მხოლოდ ინგლისურ ენაზეა მომზადებული და მისი წაკითხვა შესაძლებელია შემდეგ ბმულზე.